1 Eylül 2016 Perşembe

ODAIBA




Herkese merhaba!

Bugun esimle deniz havasi alalim dedik ve kendimizi odaiba'da buluverdik.Odaiba'ya gitmisken de bayadir yazmadigim bloguma yazi ekleme vakti geldi dedim ve yaziyorummm :)

Okyanus icinde olmamiza ragmen deniz gormuyoruz biz..Cok sukur oturdugumuz yerde bir nehir varda bizim denizimiz oldu.Napalim Canakkale asiklari olan ben ve esim denizsiz asla diyenlerdeniz :(

Gelelim Odaiba'ya..
Odaiba her turistin gormesi gereken bir yer.Aksam gelinmesini oneriyorum cunku aksam isiklandirma,etkinlikler bir ayri guzel oluyor..Tabi sorf yapmak isterseniz,denize girmek isterseniz ve tum gun muzelerde gunumu gecireyim alisverisimi yapayim derseniz gunduzden de gelip cok guzel 1 gun gecirebilirsiniz.

Butun hepsinin toplandigi yerin adi Minatomirai!
Tam 3 koca alisveris merkezi var.Tabi bu alisveris merkezlerinin icinde restorantlar,cocuklar icin eglence alanlari, tarihi muzeler vs  yok yook.
Simdi buradaki binalara ayrintili bakalim..

Ilk alisveris merkezi Aquacity Odaiba/Decks Tokyo ; Icinde kucuk bir madam tussauds muzesi,legoland,trick muzesi,oyun salonu,sinema ve alisveris yapabileceginiz dukkanlar bulunmakta.
(Bu fotografta Aqua city'nin A'si yok, kusuruma bakmayin ama gupguzel bir Fuji tv binasi var :))


Her sezona gore unlu bir anime'nin heykelleri,oyun ve hediyelik esyalarin satildigi alan oluyor.


Tokyo Trick Sanat Muzesinde gercekten cok eglenebiirsiniz.En az 2 saat gecireceginizden eminim 










                     Madam Tussauds bizleri  Marilyn Monroe ile karsilamakta




Ikinci buyuk alisveris merkezi, Divercity Tokyo Plaza..Japonyadaki unlu Gundam'i bilmeyeniniz yoktur sanirim.Alisveris merkezinin onunde kocaman bir Gundam bizi karsiliyor.Yaninda da Gundam ile ilgili esyalarin satildigi market var.



Biraz yurudugumuzde Venus Fort(Palette Town)bizi bekliyor.Daha yeni acildi burasi.Ben bayiliyorum.Antik bir kent gibi insa etmisler icini.Bina kapali ama tavani 3d sayesinde bulut seklinde ve yurudukce hareket ediyor.Icinde outlet magazalari ve restorantlar bulunmakta.Eger kaiten sushi(donen sushi) de sushi yemediyseniz burada bulabilirsiniz.Ve bu alisveris merkezinin en alt katinda Toyota tarihi muzesi var.En eski arabalardan gelecekteki araba modellerini gorebilirsiniz.












Vee buarada alisveris merkezlerine girince en onemli noktayi unuttum.Ya da en guzel yeri sona sakladim diye de dusunebilirsiniz...
Odaiba aslinda Minatomirai ozgurluk heykeli ve rainbow koprusuyle unlu.Yani turistik acidan buraya ziyarete gelenler once bu manzaranin keyfini suruyorlar.

Ozgurluk heykeli icin cakma vs diye isim bile takilmis olmasina karsin gercekten Fransizlarin Japonlara hediyesi.1998 yili Nisan ayini Japonlar "Fransiz yili" olarak ilan ettikleri icin Fransizlardan Japonlara kucuk bir hediye olarak gonderilmis cok da guzel olmus.






Ayni alana devam etmem gerekirse burada birde Fuji Tv binasi var.(Yukarida Aqua City'nin  fotosunda da gorebilirsiniz.)
Saat 8'den sonra isiklandirmayla muzik sov bile yapiliyor bu binanin ustunde.Fuji tv japonyada cok unlu bir kanal,Benim bile en sevdigim tum diziler bu kanalda yayinlaniyor ;)




Buraya kadar anlattigim yerler hep birbirine bagli yan yana..Ama bu alanin cevresinde Gemi muzesi,Fen bilim teknolojileri muzesi,Telecom merkezi,oedo onsen monogatari( hamamlarla alakali park),kocaman bir donme dolap(Venus forttaki fotoda gorebilirsiniz), cogu fuarin gerceklestigi Tokyo big sight ve Panasonic merkezi bulunmakta.Buralari sonra ayrintli anlatmak sart!

Gercekten Odaiba'da dopdolu bir gun gecirmek mumkun.

Veeee buraya feribot yoluyla gelebilirsiniz.Bir de yurikamome adi altinda makinist olmadan calisan otomatik hat uzerinde gidip gelen bir tren yoluyla da gelebilirsiniz.
Daiba Kaihin Kouen' de inerseniz bu anlattigim yerleri en bastan sonuna kadar rahatca gezebilirsiniz..

Buraya gelenler buraya Amerika gibiii diyorlar.Bakalim siz ne dusuneceksiniz?

Herkese Iyi Okumalar
Tokyo'dan Sevgiler

6 yorum:

  1. O kadar akıcı ve güzel anlatıyorsunuzki Asya'nın incisi Japonya'yı (benim için ise yürek incisini) bir kaç kere okuyorum ama yinede hemen bitiveriyor...emek veren ellerinize ve güzel görüp güzel anlatan yürek dilinize sağlık efenim....👍🤗🤗🤗

    YanıtlaSil
  2. Cok tesekkur ederim bukadar samimi yorumunuz icin :)Pek yazamasamda snapchat'ten paylasmaya devam edecegime soz veriyorum efenim :P

    YanıtlaSil
  3. Merhaba yazılarınızın hepsini okudum hepsi super :) bende tokyoya bu yaz gelmek istedigimden dikkata alcam tavsiyelerini :) bir de fuji daginin yakinlarina hic gittin mi? Tokyodan gidilebiliyor diye duydum. Gittiysen onu da yazar misin :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba
    Yeni goruyorum yorumunuzu ��Geldiniz mi tokyoya ? Gittim gitmem mi ☺️Yazarim tabiki ama gec kalmis olabilirim sanirim

    YanıtlaSil
  5. Henuz gelmedim bu ay icinde gelecegim :)

    YanıtlaSil
  6. Umarim yazim isinize yarar ��

    YanıtlaSil