3 Ağustos 2015 Pazartesi

KIYOSUMI BAHCESI


Merhabalarrr

Bugun gunlerden Kiyosumi teien!!Bahcelere girmisken devam edelim dedim!!

Kucuk ama huzur veren cok guzel bir bahceyi fotografliyorum bugun.

Gelelim masal kismina...Aslinda burasi Kiokuniya adindaki bir is adaminin evinin bir parcasiymis.Gercekten cok zengin bir is adamiymiski ben suan hayran kaldim o zamanlari dusunemiyorum.Tamam tamam kestim laklaki :)
Sonra 1716 yilinda Sekiyamo derebeyliginden Kuze Yamatonokami buraya tasinmis.1878 yilinda da Mitsubishi var ya bankasi olan araba markasi olan iste onun kurucusu Iwasaki Yatarou tarafindan, sirket calisanlarinin,Iwasaki'nin arkadaslarinin,misafirlerinin kalmasi icin satin alinip bugunku haline getirilmis. (Hemen ek bilgi vereyim,Mitsubishinin kurucusu once balikcilikla sonra gemiciklikle ilgilenip bu kadar unlu hale gelmis.)
Maalesef 1923 yilindaki buyuk deprem zamaninda burasi yanmis ve hukumete devredilmis.Yine Mitsubishinin de yardimlariyla tamir edilerek 1932 yilinda da halka acilmis.Iyiki de acilmis.  

Neyse biz gelelim bahceye... Her japon bahcesinde oldugu gibi gollerden, icinde koi denilen baliklardan  ve cay evinden olusuyor.Birde bu bahcede isowatari denilen kayalardan yapilmis yuruyus yollari var. Amac tabiki bahceyi daha da guzellestirmek ve bence bunu gerceklestirmisler. Bu taslar bahceye cok guzel bir hava katmis.Gollerde kaplumbaga ve baliklari cok gorebiliyoruz.Bu tasli yol sayesinde de baliklari besleyebiliyoruz.O yuzden bir yandan da eglenceli bir bahce.Bahcede restorant da bulunuyor.Bir de cay evi var dedim ya hala orayi gunubirlik ya da saatlik kiralayabilmek mumkun.

Gelelim ulasima..Hangi istasyondan bineceginizi bilmiyorum ama varis istasyonumuz Kiyosumi-Shirakawa istasyonu!!!E14 yada Z11 cikisindan ciktiginiz zaman 3 dakikalik mesafede!!Istasyondan cikinca karsiya gecip dumduz yuruyorsunuz bahceye vardiniz :)  (Adres anlatmayi ancak bukadar becerebiliyorum :))
Giris 9 ile 5 arasinda.Kucuk bahce oldugunda giris ucreti sadece 150 yen  :)

Eveeeettt foto olmadan anlasilmiyor,gelsin fotolarr!!

                       
                       Bu istasyondan bir kare!! Bu kedicikleri gorduyseniz dogru yerdesiniz :)


                                                Bahcedeki tastan yapilmis fener

                                                   Veee karsinizda bahcemiz



                    Bahsettigim cay evi!! Burayi 1 saatligine kiralamak guzel olsa gerek




                                             Kaplumbagalar her yerde


 
            Karsidaki cay evi degil.Restorant var dedim ya o restorant!Restorant'a rezervasyonsuz girilemiyor maalesef :(



                                       
                                           Bahsettigim tas yol (Iso-watari)


                      Son olarak koi baliklarini beslerken yakaladigim bir cocugun videosunu paylasiyorum.. Aslinda uzun ama buraya cok kisa yukleyebildim..






Veee bugunku yazimda burda son buldu.
Gezer gezmez yeni yerleri yazmaya devam !!!
Herkese mutlu gunler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder